5. Dorothy woont hier.

18 maart 2017 - Mushroom Rock State Park, Verenigde Staten

Wizard of OzEindeloos lang en fantastisch mooi zijn de wegen door KANSAS. Van Oost naar West loopt een lange rechte weg, de Interstate 70. Aan weerszijde eindeloze prairies en aan de horizon telkens zuilen van rook waar de prairie op gecontroleerde wijze telkens wordt platgebrand in het voorjaar. Dat geeft ruimte, voedingstoffen en bouwrijpe grond voor nieuwe grassen om het vee te hoeden. Het is ook het land van “The Wizard of Oz”. Dorothy woont hier ! SchuilkelderHet is ook het gebied dat we kennen als “Tornado Alley”. Overal kun je bordjes vinden waar je kunt schuilen in het geval van tornado’s en heftige onweersbuien. Ergens hier onderweg raken we de eerste 1000 mijl in onze camper. Even niet op zitten letten en hupsakee het is zover. Onderweg stoppen we zo af en toe voor benzine, een beker zo groot als een olietanker vol met koffie en een persoonlijke pitstop. Wij vinden dat echt genieten, die schitterende vergezichten en het licht golvende landschap dat zo heel af en toe eens doorbroken wordt door een piepklein plaatsje en een verdwaalde koe.

Kabouter Spillebeen.

DirtroadAan beide kanten van deze weg zijn er ook zogenaamde “Scenic Byways”. Korte of soms zelfs erg lange toeristische omwegen. Een daarvan beloofd ons te vervoeren naar Mushroom Rock State Park. Dat konden we natuurlijk niet zo maar voorbij rijden. Na een eenzaam weggetje vinden we een bord dat ons via een ‘dirtroad’ naar het beloofde park gaat voeren. Die wegen zijn absoluut beroerd. Het is eigenlijk een soort wasbord waar je overheen rijdt. De beloning overtreft onze stoutste verwachtingen. :-) We vinden een paddenstoel ! Paddestoel met bezoeker

Oh ja en wat we ook heel fijn vinden is de temperatuur! Van het ene op het andere moment breekt de zon door en het wordt al snel 23 graden celsius !!! Wat een feest is dat. We vieren het met een extra hotdog !

Morgen verder naar het westen, richting Denver en Colorado.

Liefs,

Maarten en Jet

1. Ies:
    21 maart 2017
    Als ik je goed begrijp is dit als in Canada, maar dan uitgebreider.... Mooie plaatjes toch?
    Keep us posted.
  2. Janja:
    Heerlijk hoor! Ik geniet van jullie verhalen. X
  3. Jacqueline:
    21 maart 2017
    Prachtig beschreven! En elk landschap zijn eigen schoonheid bij het doorkruisen van alle verschillende staten. Het reizen zelf is de vakantie, heerlijk!